tisdag 23 december 2008

Vargspår.


På min och Hannas promenad förut en dag så såg jag stora spår som gick över åkrarna. En lös hund eller varg? Vi har ett vargrevir ca två mil bort med ett alfapar och deras valpar så omöjligt är det ju inte.
Idag när jag och barnen var ute och lekte så kom grannen förbi och jag passade på att fråga om han hade sett spåren. Och det hade han och han hade mätt dom också....12 cm. Så visst var det en varg, han hade följt efter rådjur och hade sökt av skogen runt omkring här. Jag skulle gärna se en. Våran utsikt över sjön från köksfönstret är som gjort för att se varg. :)

2 kommentarer:

linnea-maria sa...

Vilka otroligt vackra vinterbilder du visar! Härligt med snö!! Skönt att höra att du är bättre. Hoppas att jag ska bli lite bättre i halsen så jag kan springa i skogen på juldan. Jag har sett varg men inte här. Det ska visst finnas här på berget också och säkert 5 björnar, men de stöter vi på ibland (inte så jättekul). Ha en underbar jul. Kram /linnea-maria

ANKAN sa...

Hej på dig!

Vad kul att du kikat in på min sida och lämnat en liten hälsning.

Vilken fin sida du har och vilken fantastiskt vacker plats du verkar bo på!! Och underbart med SNÖ!!

Häftigt med vargen! Min sambo är rovdjursgalning och spårare för länsstyrelsen här i Stockholmstrakten. Häftigt att bo i ett revir och veta att de smyger runt knuten, de är ju så vackra!

Ha det gott!

Hälsningar

ANKAN