söndag 7 december 2008

Julklappsresa.


Vår Valboresa började inte så bra. Jag är ju som sagt sjuk och Johannes vaknade 03.30...vi försökte somna om i hans säng men han låg bara och pratade. Vid 04.15 gav jag upp och satte honom framför tvn och gick och lade mig igen. Han kom med jämna mellanrum och ville en massa saker. Tex ha något att äta, ha någon med sig när han skulle kissa, byta film osv. Jag höll på att bli galen!

Vi lämnade iallafall barnen hos mamma, pappa var i skogen. Vi började på Toys R Us och handlade en hel hop leksaker. Åkte över till IKEA sidan och gick runt inne i köpcentret. Hittade bara en kalender. På BRleksaker köpte vi inte en enda grej...dyrare än Toys. Vi blev rätt sega så vi köpte lite fika och åt det i bilen, fullt överallt och jag orkade inte trängas med folk. På Coop köpte jag även hyacinter, 9 stycken. Efter lite socker och en alvedon så anföll vi IKEA. Bara lite snabbt...köpte några småsaker och varsinn morgonrock. Tack för tipset H. Peders är blå/ljusblå och min är röd/orange. Ps kunde få vara lite större och min lite mindre :) Sen gick vi tillbaka till Toys och köpte mera julklappar. I år känns det som att vi köpte färre men dyrare klappar. Inte så mycket småkrafs som barnen eg gillar. Dom vill ju ha mååånga paket att öppna. Tror dom blir nöjda iallafall.

Efter mera alvedon så åkte vi hem och lastade ur allt innan vi åkte och hämtade barnen och pizza och hamburgare. Japp, en riktig sockerätardag. Konstigt nog så somnade inte J i bilen utan höll sig vaken till efter Bernad på Boomerang, dom älskar honom och skrattar jättemycket när dom tittar på det.

Jag och P tänkte se Narnia, Prins Caspian men jag orkade inte utan vi åt grädde,hallon och mörk choklad framför några avsnitt av My name is Earl i våra nya morgonrockar istället.

Imorse vaknade J 05.10.....vad håller ungen på med??? Han fick se tv själv igen innan A kom upp.

Och jag är så förkyld att det är löjligt. Men som vanligt så sover P och inte jag....varför? A är fortfarande lite hängig han med, får se vilka som kommer iväg till jobb/skola/dagis.

3 kommentarer:

Anonym sa...

var ju oxå på ikea och valbo dock inte toys r us...hoppas du mår bättre snart! kram sofia

Anonym sa...

ja men visst är dom sköööna!? min rock är helt enorm, men jag tycker det är najs efter att ha använt en alldeles för kort och omysig sak.

det är väl skandal att han sover och inte du? ryt!! du måste få krya på dig annica...

Anonym sa...

Jag ska försöka ryta lite...:) Och nu när jag kollat bättre på rocken så inser jag att den ju är ROSA och orange,inte röd.