måndag 22 december 2008

Hej mitt vinterland!



Igår efter min hundpromenad försökte jag få mina barn att gå ut en sväng. Dom hade väl ingen direkt lust så jag föreslog en biltur i det vackra vädret så vi iallafall fick se något annat än hemmets väggar. Sagt och gjort, iväg vi for. Och hamnade i Vintjärn. Det finns liiite mera snö där än här hemma. Vi härjade runt ett tag på Lenåsen,festplatsen där. Tyvärr så får man bara lägga in fem bilder, men håll till godo. Annars så har vi stökat på här, gjort tryfflar och chokladbollar tex. Och igår eftermiddag var jag och mamma in till Maxi och handlade mat, dyrt, fast jag tyckte inte att jag handlade så mycket. Hittade fyra julklappar till också som jag slog in tillsammans med lite annat krafs på kvällen. Idag ska granskrället in har jag bestämt. Skulle göra det igår men klockan blev så mycket.


4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad mysigt vintrigt!! Skönt att ni är piggare äntligen! Kram Sofia

Anonym sa...

åååååh. ni har ju riktig nederbörd gubevars. här är det sex plusgrader som vanligt. :) härligt att ni mår bättre!! hoppas er jul blir underbar, med mycket soffgos. ;) KRAM!

Anonym sa...

vi var oxå i Vintjärn i går och åkte skidor måste ju prova vår nya utrustning, det var lite ovant men det gick bra.
kram

Anonym sa...

Så mycket snö!!! Vill ha!!