tisdag 10 juli 2012

Att njuta ändå.



Gårdagen var en segdragen historia...jag hade verkligen ingen lust alls. Pionerna och chokladbollsbakningen var nog det enda roliga på hela dagen. Jag försökte verkligen få något gjort och njuta av dagen trots regnet men...Undrar om det var " det kollektiva medvetandet" som ställde till det? Att många var besvikna på sin första regngråa semesterdag. Idag, eller eg redan igår kväll, så bestämde jag mig för att det skulle bli en bättre dag idag. Än har jag inte fått så mycket gjort men mitt humör är mycket bättre :) Jag och Hanna gick på promenad i lätt tunt regn, inte ens duggregn, och vi njöt av det. Stannade vid sjön och tittade efter bävrarna men dom var inte ute. Det doftade svensk sommar, en söt doft av slaget gräs,vitmåra, smultron, regn och sjö. Andas...
Nu ska vi strax äta lunch som P svängt ihop, lax i ugnen med räkor, tomat, ost, kryddor och lite grädde. Sen ska han jobba och jag ska antingen städa badrummet eller stryka. Jo, idag ska jag göra nytta :)



I det gula huset bor vi.

2 kommentarer:

Hemkära Hanna sa...

Lika bra att göra något mysigt av gråvädret. Här har vi köpt serieridningar på loppis och myser tillsammans i tystnad.

Tomas Varg sa...

Men fy vilket tråkigt väder. Surt! :(