måndag 16 juli 2012

Stockholmshelg del 1.


När Susanne slutade jobbet i fredags så hämtade hon upp mig och vi åkte mot Stockholm. Vi hade fått låna en lägenhet i Vasastan av hennes släktingar som var i sin sommarstuga. Men innan vi kom dit så var vi till Fjärilsmuseumet som ligger i Hagaparken. Jag har alltid velat åka dit men känner mig lite lurad nu... fast ändå inte...det var inte som jag hade tänkt mig. Trodde det skulle vara mycket mera fjärilar som fladdrade runt överallt och flera olika sorter. Men vi fick se en del ändå. 


 Många puppor är det....


 En parning var det första vi fick se när vi kom in till fjärilarna.



 Dom hade även fiskar, ormar, spindlar, grodor, ödlor och fåglar att titta på.

Vi kom fram till lägenheten, kastade in väskorna och gick en promenad i närområdet och åt en bakad potatis och handlade frukost. Hade ganska fint väder just då. Sen satt vi och pratade länge innan vi lade oss.


Vaknade, gick och kissade...tittade....tittade igen...fattade inget...blod? Men jag har ju inte haft mens på ett och ett halv år? Inte sen jag steriliserade mig. Varför nu? Fick traska iväg till 7 eleven och inhandla nödvändiga attiraljer. Sen tog vi tunnelbanan till Slussen, första gången jag åkte tunnelbana :) Vi gick i små butiker på Söder och som ni såg förut så besökte vi Kreativ insikts butik där jag handlade en halskedja och en berlock.Vädret var ok, vi hade inga jackor med oss och vi frös inte. Men jag var ett tråkigt sällskap...mådde dåligt och var så låg...både mage och rygg värkte. Stackars S fick släpa på mig...


Vi hade bestämt att vi skulle äta på Koh Phangan som är en Thailändsk restaurang med en väldigt speciell inredning. Den är uppbyggd som en av deras krogar, med träd, en liten bäck med levande fiskar i, en massa konstiga figurer hängande här och var osv. Maten var god och rätt som det var började det åska med blixtar och efterföljande regn...ja, fast bara ljus och ljud såklart :) Det är väldigt mörkt därinne så bilderna blev sådär...





Häftig inredning på toan, det här är handfatet utanför. En slang med vatten och bara en kran, mosaik överallt, ibland bestod den av kapsyler och mellanväggen var inmurade flaskor som stod varannan rätt, varannan uppochned. 


Efter maten var jag piggare och vi gick genom Gamla stan, kikade i några butiker. Kom ner mot centrum och Kungsträdgården där det var Stockholm Street Festival, men det var inget som lockade oss att stanna och titta någon längre stund. Kollade in några butiker till innan vi åkte " hem" igen. Kollade på lite tv och pratade innan det var dags för sängen igen.

2 kommentarer:

Tomas Varg sa...

Fina bilder som vanligt! Är det så där det ser ut när fjärillar parar sig. Oh behave! Tråkigt att du mådde dåligt under resan, det blir liksom bara tråkigt... Kram

Vida sa...

Gillar Koh Phangan.. både den verkligen ön och restaurangen. Kul när det är lite annorlunda och maten brukar hålla hög kvalitet. Tänk att du varit på de platser jag brukar besöka.

Tycker inte heller fjärilshuset är märkvärdigt men tycker mycket om Hagaparken.

kramar från Liv